Zadanie publiczne 2024r.:
„Złota Rączka”
Zadanie finansowane ze środków z budżetu Miasta Białegostoku
REGULAMIN PROJEKTU
„ZŁOTA RĄCZKA „
§1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania z usług naprawczych/konsultacji w ramach realizowanego zadania publicznego „Złota Rączka” finansowanego ze środków z budżetu miasta Białegostoku (zleceniodawca).
- Wykonawcą usług naprawczych będzie pracownik tzw. „Złota Rączka” zatrudniony przez Fundację Spe Salvi (zleceniobiorca) na okres trwania projektu 01.01.2024r. – 31.12.2024r.
- Zadanie skierowane jest do seniorów tj. osób, które w chwili zgłoszenia zapotrzebowania na usługi naprawcze ukończyły co najmniej 60 lat, przede wszystkim mieszkających samotnie (prowadzących jednoosobowe gospodarstwo domowe), dysponujących niskimi dochodami, niepełnosprawnych i/lub długotrwale chorych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.
- Celem projektu jest świadczenie pomocy w nieskomplikowanych, nie wymagających wiedzy specjalistycznej ani kwalifikacji potwierdzonych stosownymi dokumentami i uprawnieniami, naprawach technicznych w miejscu zamieszkania seniorów w wieku 60 lat i więcej, z wyłączeniem miejsc poza obszarem miejsca lokalu mieszkalnego takich jak piwnice, garaże, ogrody, balkony itp.
- Każda z osób dzwoniących bądź przychodzących do biura fundacji w celu zgłoszenia usterki zobligowania jest do zapoznania się z Regulaminem projektu. Zgłoszenie żądania naprawy po zapoznaniu się z Regulaminem projektu oznacza jego akceptację, co osoba zgłaszająca potwierdza na piśmie.
- Podpis na formularzu zgłoszenia usterki oznacza potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO – załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§2
Usługi oferowane w ramach projektu
- W ramach projektu świadczone będą bezpłatne usługi naprawcze spełniające następujące kryteria:
- niewymagające natychmiastowej interwencji,
- drobne naprawy, które nie są świadczone w ramach innych umów np. przez wspólnotę mieszkaniową, administrację budynku itp.
2. Rodzaje usług wykonywanych w ramach projektu:
- montaż lub naprawa: klamek, zamków, łańcuszków drzwiowych, zawiasów drzwi i szafek,
- przymocowanie luster, obrazów, karniszy, półek, rolet, suszarek łazienkowych,
- naprawa listwy przypodłogowej,
- regulacja drzwi, okien,
- sklejenie lub skręcenie zepsutych krzeseł, stolików, mebli,
- wymiana żarówek,
- montaż żyrandola,
- wymiana uszczelek w przeciekających kranach,
- wymiana baterii sanitarnych,
- wymiana pokręteł baterii, słuchawek, węży prysznicowych,
- wymiana wężyków, syfonu, spłuczki,
- montaż lub wymiana deski sedesowej,
- przetkanie odpływów,
- uszczelnienie silikonem przecieków przy wannie, brodziku, umywalce,
- inne drobne czynności naprawcze.
- Decyzję dotyczącą zakwalifikowania naprawy u seniora do wykonania usługi podejmie konsultant zatrudniony przez Fundację Spe Salvi, jednak zastrzega się możliwość odmówienia wykonania usługi jeżeli przybyły pracownik tzw. „Złota Rączka” stwierdzi niezgodność z wcześniej podawanymi informacjami w formularzu zgłoszenia stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz niekulturalnym zachowaniem seniorów w stosunku do pracownika.
- W celu usunięcia usterki możliwa jest więcej niż jedna wizyta „Złotej Rączki” w miejscu podanym przez osobę zgłaszającą usterkę. Pierwsza wizyta stanowić może wstępne oględziny (czy usterka jest możliwa do usunięcia w ramach realizowanego projektu, wycena niezbędnych materiałów do naprawy, zakup niezbędnych materiałów), natomiast druga wizyta – usunięcie usterki.
- W sytuacji braku możliwości naprawy lub gdy zakres czynności wykracza poza kryteria prac naprawczych zleceniobiorca zastrzega sobie prawo odmowy wykonania usługi.
- Pracownik wykonujący naprawę „Złota Rączka” będzie wyposażony w identyfikator ze zdjęciem oraz podpisem prezesa Fundacji Spe Salvi.
- Naprawy w miejscu zamieszkania wykonywane będą w godzinach 8.00 – 20.00.
- W ramach realizacji zadania zapewnia się bezpłatnie materiały niezbędne do wykonania usługi, których zakup nie może przekroczyć 30,00 zł brutto.
§3
Zasady przyjmowania zgłoszeń
- Zgłoszenia usług naprawczych przyjmowane będą telefonicznie przez konsultanta lub osobiście: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 9.00 – 13.00, środa w godzinach 13.00 – 17.00 pod numerem tel. 578 – 733 – 659 lub siedzibie Fundacji Spe Salvi przy ul. Warszawskiej 50 w Białymstoku.
- Osoba przyjmująca zgłoszenie wypełnia formularz zgłoszenia usterki do naprawy w ramach projektu „Złota Rączka” stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Umówienie terminu wizyty nastąpi po wstępnej weryfikacji zgłoszenia i ponownym telefonicznym kontakcie pracownika z seniorem. O terminie wizyty decyduje kolejność zgłoszeń.
- Przyjęcie zgłoszenia wymaga podania rodzaju usterki, danych kontaktowych, a także wieku, opisania krótko sytuacji życiowej (niskie dochody, niepełnosprawność, choroba, ilość członków gospodarstwa domowego, miejsce zamieszkania). Podanie wyżej wymienionych danych jest warunkiem obligatoryjnym do dalszego zakwalifikowania się do wzięcia udziału w projekcie. Odmowa przez osobę zgłaszającą się podania, którejkolwiek z w/w żądanych informacji, oznaczać będzie odmowę na wzięcie udziału w projekcie.
- Przed przystąpieniem do realizacji usługi uczestnik projektu jest zobowiązany do podpisania, że zapoznał się z klauzulą informacyjną RODO i regulaminem oraz wyrażeniu zgody do przetwarzania danych osobowych przez Fundację Spe Salvi w celu realizacji projektu.
- Ponowny udział w projekcie jest możliwy po upływie jednego miesiąca, licząc od ostatnio wykonanej usługi w miejscu zamieszkania seniora. Jeden senior może skorzystać z usługi maksymalnie 5 razy w trakcie realizacji zadania.
- Osoby, które zostały zakwalifikowane do niniejszego projektu, a nie zastano ich w miejscu zamieszkania w dniu realizacji usługi naprawczej, nie będą umawiane po raz drugi, z wyjątkiem nieobecności z ważnych, usprawiedliwionych przyczyn o których zostanie poinformowany zleceniobiorca.
- Miasto Białystok i Fundacja Spe Salvi nie ponoszą odpowiedzialności za wpuszczenie osób nie uprawnionych do wykonania naprawy.